ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Thursday, March 25, 2010

.: ingatkan makin menguntungkan kami, rupanya makin menyesakkan kami. :.

salam sayang semua..(bunyinya agak mak hayam)..

berita hangit..kerak nasi hitam..
sungguh!
berbau hangit..perit..
tutup hidung..kerutkan dahi..
teruskan membaca..

isunya??
servis dan makanan di cafe kolej kami..
oh apa namanya..lupa!
makin teruk..kekadang jijik..kekadang ingin nyalakan api..
pelik~

'adik, sori makanan ni je yg leh order. tukang masak sorg jer. harap faham..' (dengan muka yg senyum jijik)..

'adik, lauk xder la..nasi goreng kosong leh x?'..(mcm biasa senyuman still senget.)..

akak : ns goreng daging merah rm4.50 dik.
adik : eh kt situ tulis rm4 jer.
akak : oh ye ke..(muka x bersalah langsung!)
(x menjadi taktik nk naikkn harga!)

byk lagi dialog2 yg menyakitkan hati..
simpan jer..utk masa depan.

dey! korang ni nk berniaga ke x? kalo setakat nk menyusahkan kami as student kt sini, bek korang tutup je terus cafe tu..bangang! selalu sgt mknn takder..nak kata dh lewat mlm, x jugak..dah la duit kecik selalu takder..dey! kenal x BANK??!! x reti2 g tukar kt situ? korang ni dari planet mn ha?? dah la pekerja jantan korang yg perasan hensem tp muka mcm jantan pecah umah tu sibuk duk usha betina2 pelanggan korang..jijik sgt perangai..nape?? x penah jumpe betina? sampaikan kitorang nk order makanan pon rimas tau x!!! lagi satu, xyah la sibuk korang nk mencanang bisnes korang kat k17 tu laku sgt, smpai terpaksa angkut lauk-lauk antar kt sane..sialan betol alasan..woi..ingat kami ni mkn free ke kt sini?? ingat kt sini budak2 mak bapak x mampu nak tanggung?? tak mampu nk beli mknn korang??? senget lah korang! makanan tu dah la sesuka hati je letak harga..dah ade senarai harga, tp bila kira sesedap hati korang je kn..nk mkn duit x halal? nk terbakar cafe korang tu? ingatkan bila ade tender baru ni, menguntungkan pelajar..tapi rupa2nya, makin hancur!!!!!! KEMBALIKAN TENDER LAMA JELAH! aku mmg hangin! x berbaloi mkn kt cafe..tp bila mengenangkan cafe2 lain jauh, terpaksa jugak la mkn kt sini tau x?! ingat aku nk sgt mkn kt cafe yg cmtuh??? mampos x!! pendek cerita, takder cerita manis utk korang..korang mmg suck!

sekian.
sori.emosi lebih.maaf.datang bulan mungkin~

ridzwan razif.

5 comments:

RastaMat said...

BODOH!!!
BANGANG!!!
SIALAN!!!
SYAITON!!!
LAHANAT TUA X SEDAR DIRI NAK MAMPOS!!!
BEK KO MAMPOS DARI IDOP NYUSAHKAN ORANG!!

Hah puas ati aku..
Siang td aku pon marah gak..
Tapi kat kedai elektronik cine...
Bangsat gler..
Aku igt nak tulis gak entry tp bler aku tulis tajok je, da nak patah keyboard aku tekan..
bek aku stop daripada meneruskan kemarahan itu..
sok ptg pas present aku nak g bakar kedai 2..
sape nak ikot??
yg xnk ikot, jgn g report plak..
Aku nak die MAMPOS!!!!!
HAHAHAHAHAHAHAHAHA...

~maaf bang, guwa da tulis entry plak kat cni..
~hahai....

ipa faiza~ said...

pernah nanges sbb tunggu 1jam lebih nasi goreng ayam y dikatekan "jap ea dik, tgah goreng ayam".. lepas satu jam.. nasi + ayam goreng y SEJUK dpt kt pinggan.. menitis air mate sbb lapaaar.. hehe :P

budak ciput said...

pernah tunggu nasi goreng ayam selama 1jam lebih.. dgn alasan "jap ye dik, tgah goreng ayam".... sekali dpt2 kt pinggan, nasi goreng + ayam goreng y SEJUK.. menitis air mata sbb lapaar sgt.. hehe

R.I.E.Z said...

ipa : huhuhu...kn? sakit hati sgt..pernah dpt ns yg sejuk mcm baru kuar dr peti ais..sialan betol berniaga. mlm td nk g mkn, tp mknn da abes..hangin kejap!

mat : wah3..wat entry kt page aku lak ek..isk3..

RastaMat said...

hahai..
ala wan aku tompang jap..
malas ak tulis entry sndr..
alang2 ko da wat isu ni..
nnt aku bayar ar..
hehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...