ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Sunday, May 15, 2011

| kehidupan baru |

assalamualaikum boys and gurls.

semalam update blog, hari ni update lagi. ini menunjukkan aku masih sayangkan blog aku. lebih dari aku sayangkan aweks. hey, kita boleh cerita anything in blog but not in aweks. in fact, aweks make me bored sometimes sbb diorang suka membebel bila aku story something yg dia tak setuju. yet, diorang still cun. eh my blog pon cun okay. sorry gurls. nanti i manja-manja dengan u pulak yer.

lupakan pasal aweks and euww euww tu sumer. well, aku habis pengajian kat UPM tepat pada 7 Mei 2011 pukul 4 pm which is tu masa penamat utk last paper aku. habis je exam, i'm totally free from semua nota-nota ilmiah tu semua. tunggu masa nak bakar je semua tu. ada lagi tersimpan rapi dlm kotak. tunggu ye my beloved notes. and and and the most important thing is, aku hanya menganggur seminggu je lebih kurang. hahaha. nice lah! bukan ape, org yg hardworking and tak suka membuang masa mcm aku ni bukan leh duk goyang kaki je kat rumah. euww..not gentleman okay.

so aku gigih mencari lubang-lubang kerja yang ada. and! wow..ada kerja yg sgt interesting. so aku apply. and esoknya wakil syarikat tu call aku utk interview. wow! not bad. 12 Mei 2011 aku pon pergi interview. but dia dah pesan awal2 suh study sikit pasal IT. masa interview, banyak gila okay test yg aku kena jawab. IT test, typingspeed test, BM test, Bi test, and and and Math test pon ada. huh. dah mcm apply jawatan pensyarah la pulak! after bla bla bla punya interview, ayat ni la aku ingat sampai aku tersenyum sorang-sorang.

"congratulation, u are shortlisted for this position."

pergh! the best part is aku org yg pertama shortlisted and org pertama yg keluar dari building tu. it's like pergh! well..u know pergh!!

petang tu, wakil diorang call aku and gitau aku dah terpilih untuk jawatan tu. aku gila excited mengenangkan takyah kebosanan kat rumah dah lepas nih. paling tak leh blah aku diminta report esoknya jugak iaitu 13 mei 2011. cepat gila. nasib baik aku dah cukup ready. ceh! perasan jap. masa report day tu aku belum start kerja lagi okay. just induction day and contract signing. mcm dh maju sgt je siap contract signing bagai.

and secara rasminya aku dah bergelar Customer Service Executive untuk syarikat erm erm erm.rahsia yer. i'm sorry.

aku tak kisah pon kerja apa and org nak kata kelayakan aku ni tak sesuai kerja camni. but ni yg aku minat. lagipun, tak salah kalau bermula dari bawah kan. and aku dah nampak hala tuju mana aku nak pergi after 3 years later. well, experience is the best teacher kan..:)

first, aku nak mantapkan communication skill aku sebab kerja ni memerlukan aku speaking omputeh beb. tergeliat la lidah aku lepas nih. and second aku nak master dlm skill customer service. penting tu beb.

okay now aku dah ada kehidupan baru which is life as a working guy. phew! wish me luck guys. tak sabar nak belanja family dgn gaji pertama nanti. kihkihkih.

so for all my friends yg grad sama ngan aku. selamat mencari kerja yer. jangan memilih kerja sangat la. zaman sekarang ni bukan org pandang sangat degree nih. dah jadi taraf diploma jek.

p/s : menganggur seminggu jer? phewww...

2 comments:

Miss No Body said...

keep update...baru follow awak..

Wawa Nur said...

kite serupaaa...wish me luck tooo...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...