ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Monday, March 02, 2009

andai aku segagah itu..

adakah aku gagah untuk bersuara..tatkala keadaan sekeliling seolah-olah memaksa aku..aku tersepit di antara keegoan dan kemahuan naluriku sendiri..mana harus aku utamakan??..berikanlah aku petunjuk kerana aku bisa sesat dalam meniti perjalanan ini..dugaan ini amat berat buatku..namun aku coba untuk harunginya..bisakah aku..

terbukakah dia untuk diriku..insan yang ada cacat celanya..insan yang tidak pernah sempurna..namun aku juga insan..yang punya hati dan perasaan..yang kadangkala tewas dengan ego sendiri..sudikah dia..adakah ruang untuk aku di hatinya..

tidak banyak yang kupinta..hanya segugus perhatian darimu..hanya secebis kasih sayang darimu..untuk aku sisipkan ke bantal anganku..berilah aku peluang..mengenali siapa dirimu..dan melengkapi dirimu..kerana aku bersedia memikulnya..dan berani menghadapinya..


p/s : terbukah pintu hatimu??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...