ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Tuesday, December 22, 2009

ketika cinta bertasbih

KETIKA CINTA BERTASBIH

Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Kusandarkan hidup dan matiku padamu

Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit

Ketika Cinta bertasbih Nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud sukur padamu atas segala cinta

satu lagu yg mana liriknya sgt membawa erti. Mengucap satu nama. ya, Maha Cinta. cinta hebat yang tiada tandingannya. MasyaAllah. terasa sgt kerdil diri ini bila terbaca alunan lirik ini. tiada cinta yang lebih agung berbanding cintaNya. Ya Maha Cinta, berikanlah aku cinta suci agar aku tak gelincir dari landasanmu. berikan aku cinta sejati agar aku mengerti erti setia. berikan aku cinta hakiki agar aku sentiasa berpaut pada cintaMu. berikan aku cinta yang murni agar aku teguh berpegang pada cinta milikku. Sujud Syukur Padamu Atas Segala Cinta.

.cinta.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...