ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Saturday, April 09, 2011

| aku dan interview |

hello peeps.

guess what? dah 8 hari aku tak hapdet blog. holy-shit. apa kejadahnya lama tak hapdet blog ni. adoyai. padahal bukan busy sangat pon. ehem. frankly said, aku sejak dua menjak ni macam tak ada mood sikit nak update blog. entah la naper. sebab sibuk memikirkan FYP yg tak siap-siap ni la kot. damn dis coming Isnin supervisor aku nak tengok yg dah siap. mampos! esok lusa dah tu wei. seyes terkontang kanting jugak r aku nak siapkan. siapa boleh tolong? aku bg kiss sorang satu. boleh?

oh by the way. last week on 6 April. aku ada pergi interview as Consultant kt Maxis. bertempat kat Menara Maxis, KLCC.adeyh! cuak memang cuak der. FYP tak siap agi nih, tp dah beria lak nak g interview bagai. apa cerita? but but but, aku rasa bila aku pergi interview tu aku dpt satu pengalaman yg bukan mudah utk org dpt. pengalaman interviewed by a big company. best kot walaupun cuak giler. speaking takyah cakap ah, berbelit-belit jugak lidah Melayu aku ni. and diorang just ckp, wait for their call. hope sgt aku dpt position tu. amin~ oh interview ni diorang tak buat macam group discussion pun. just single interview. one-to-one lak tu. so tak der la seksa sangat. aku tak suka bila interview jenis yg kena wat group discussion tu, then many-to-one session. gila tertekan kalo camtu. haih~

semalam au dpt lagi call for interview. kali ni datangnya dari CIMB bank lak. position Exec.bertempat CIMB kota damansara. huh. Khamis minggu depan. aku pun tak sure lagi nak g ke tak. sebab cuak lagi ni. adoi. speaking lagi la jawabnyer. kalo aku g, doakan aku dpt yer. amin.

thanx abg Google

motif nak cerita pasal interview?? eh eh sukati aku lak. belog aku kan. kihkihkih. aku cuma nak cakap, takyah takut kalo dipanggl interview. tak ada apa pun. as long as kita confident dgn apa yg kita cakap, surely rezeki akan berpihak pada kita. sometimes diorang nak tgk kita ni yakin ke tak. tu je. cakap gebang-gebang, speaking perfect giler tapi kalo tak yakin, tak guna jugak der. betol tak?

aku rasa next time aku nak wat post pasal tips interview lak ah. okay tak? tungguuu...

1 comment:

Unknown said...

agreed! Pirate br jer dpt keje baru :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...