ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Wednesday, December 22, 2010

| Hantu Kak Limah Balik Rumah |

hola. jarang aku wat post review filem-filem ni. but kali ni aku nak buat jugak. boleh? sebelum hangpa sibuk duk kutuk kutuk aku, aku admit aku memang agak terlambat sikit tengok cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah ni. but then, aku tengok jugak. and surprisingly, full house okay! walaupun aku rasa dah lama cerita tu keluar. isk3. hebat jugak penangan filem Mamat Khalid. ce ceghita..ce chegita. takleh blah.

semua orang cakap cerita ni sangat lawak. aku pun sangat teruja nak tengok. maklumlah, lawak kan. leh jugak release tension. hoho. mula-mula start cerita pon dah lawak la samdol. berdekah-dekah orang dlm house tu duk gelak. seyes lawak. tak leh blah bila kuar statement "amboi, panjangnya kopek dia." hahahaha..lawak giler. masa tu bomoh tersalah panggil hantu kopek. err..hantu kopek tu maknanya hantu tetek ye. tetek tu lak maknanya, err err..ah korang paham kan. ngada ngada betol.

but, cerita ni tak lucah pon. sesuai sangat ditonton seisi keluarga. dalam filem tu jugak ada sedikit sebanyak perli yg aku rasa ditujukan khas utk pucuk pimpinan negara kita nih. haha. kalau sape-sape yg perasan dialog dialog diorang, memang agak makan dalam. aku memang bagi double thumbs up ah!

ada orang cakap cerita ni seram. jadahnya seram?? tang mana yang seram sangat tu? ceh.

tapi tapi tapi. aku sedikit tak puas hati pasal cerita nih. okay fine Kak Limah tu sebenarnya tak mati, dia just dimasukkan ke hospital gila then dia lari balik umah dia. dah tu camner lak orang giler boleh berperangai hantu? camner lak tiba-tiba je Kak Limah boleh ada dalam rumah Awie tu? camner lak tetiba je Kak Limah leh ada dalam balairaya time orang sibuk bermesyuarat tanpa ada yg sedar dia masuk? ta leh tahan bila time Kak Limah naik atas bumbung, pastu siap effect bagai, macam pontianak je lagaknya. agak-agak la bro. Kak Limah tu ada ilmu hitam ke hape? kata gila. pening betol. biasalah, mutu filem tempatan kan. what do u expect. gitu!

dan yang paling best bila Awie nyanyi lagu Cinta Kristal. seyes best giler. sekarang aku tengah layan lagu tu. best gak. filem ni berjaya jugak popularkan balik lagu Cinta Kristal tu, seyes sedap. bila aku dengar versi asal pun, sedap sangat. mendayu-dayu. again, thumbs up untuk Mamat Khalid.

amacam? boleh jadi peng-review filem tak? hohoho.

notaKaklimah : teringat zaman sekolah dulu-dulu. kopak kapik disebutnya kopak kopek. cikgu ah cikgu. ajaran sesat betol.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...