ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Showing posts with label UBM. Show all posts
Showing posts with label UBM. Show all posts

Wednesday, April 13, 2011

| minggu orientasi di UBM untuk ijazah kedua aku |

hello again!

oit oit korang. aku nak story nih. waaa..happy giler kot. aku nak buat second degree lak nih. best3. dan dah diterima masuk ke U terpilih. first degree belum habis lagi, tuptup dapat seruan wat second degree. happy dow! jangan jeles lak yer kawan-kawan. ehem.

okay-okay cakap banyak tak guna jugak. jom aku tunjuk U yang aku dapat.

tadaa...aku diterima masuk ke sini. UNIVERSITI BLOGGER MALAYSIA (UBM). hehe. jangan marah ha. bunyi dah nak dekat2 ngn UPM kan. cayalah! but but but, yg lainnya ialah masuk-masuk je terus Prof bagi assignment. wow! teruja nak buat my first assignment. jom3.

1) letakkan banner UPM dalam entri anda.
-done!!

2) nama anda dan nama blog anda.
- nama : ridzwan razif (RR). ehem.bukan rehat dan rawat yer!
- nama blog : Blog Budak Lelaki. (riez1004.blogspot)

3) sejak bila mula berblog.
- actually aku dah mula berblog since aku kat matrik lagi. masa tu aku belajar kat Kolej Matrikulasi johor. tapi dalam 3 4 bulan after that, aku delete blog sebab aku taknak pelajaran aku terabai. but then lepas masuk UPM, aku start balik berblog dalam tahun 2009. bulan Januari kalau tak silap. sebab aku memang jenis yang suka bercerita dan berkongsi info.

4) apa pandangan anda tentang dunia blog darsawarsa kini?
- for me, dunia blog masa kini sangat bagus perkembangannya. ramai orang dah mula berblog untuk berkongsi kisah suka duka, pengalaman, info-info menarik tak juga diselitkan humor yang sangat menyenangkan hati pembaca. tapi tapi tapi, ada jugak yang menyalahgunakan blog untuk melahirkan ketidakpuasan hati mereka terhadap apa yang berlaku disekeliling. it could be pros, it could be contras. terpulang pada penerimaan umum la kan. tapi seriously bagi aku, dunia blog kini sangat bagus dan memberi pengetahuan yang sukar untuk kita perolehi.

5) pandangan anda mengenai IPTM (institut pengajian tinggi maya) pertama ini.
- dalam pendapat aku, IPTM ini sangat bagus dan bersesuaian penubuhannya disaat industri blogger masa kini mendapat perhatian hangat. IPTM ini dijangka mampu mengumpulkan semua blogger dan pada masa sama mampu mengeratkan hubungan silaturahim antara blogger. so that, kita boleh menyangkal dan menutup mulut-mulut mereka yang menyatakan blogger adalah seorang yang tidak reti bersosial dan lebih dikenali sebagai beruk bilik. so, let us shut up their mouth!!

settle assignment aku yg first! hope jawapan yang pendek tapi padat ini mampu menarik hati juri dan pengurusan UBM. oh ya! aku jemput semua kawan-kawan blogger dan followers aku untuk masuk UBM ni. tak rugi beb!! jom kita bersatu sebagai blogger Malaysia dan membina komuniti tanpa sempadan kita! chaiyok3!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...