ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Thursday, February 19, 2009

i'm forcing myself to smile..damn!! i cann't..but why??

hidup nie x selalunyer indah..tapi x jugak selalu muram..ntah la..sometimes bile difikirkan balik..ngeri pon ade..but why?? perjalanan hidup tak menentu..ade orang ckp mcm roda..kejap kat atas..kejap kat bawah..kejap bocor..kejap elok..ntah la..betol la kot..

hidup nie perlukan komunikasi..sosial..perhubungan..dan kemesraan..tapi jgn sampai annoying giler..jijik..but sense of humor sometimes are really vital..but beware..that kind of things leh wat hidup seseorang menderita..kite kene ikut personaliti kite sendiri..mcmane diri kite..itu la kite..tapi kene ingat..kite kene sesuaikan dengan keadaan..ikut alam sekeliling..contohnyer sesumpah..kalo sekeliling hijua..hijaulah ia..kalo itam..itam lah ia..

aku cuba untuk abaikan sesuatu yang buat aku down..but my heart n my feeling pon kene jaga gak..orang kate hati dan perasaan kite x sepenting hati dan perasaan orang lain..betol..memang kite kene jaga hati dan perasaan orang lain..tapi sampai bile kite nak biarkan diri kita menderita..sampai bile kite nak biarkan perjalanan hidup kite x seindah orang lain..

Tuhan..berilah aku kekuatan..berilah aku kesungguhan..berilah aku ketenangan..agar dapat aku hadapi semua ini..agar dapat aku biarkan perjalanan hidup ini berjalan seperti yang dirancang olehMu..

teman..berilah aku dorongan dan semangat untuk aku tempuhi semua dugaan yang hebat ini..kerana aku insan yang lemah..yang begitu mengharapkan semangat dari kalian..ayuhlah bersama aku menempuh hidup ini..atau sekurang2nyer kehidupan di alam universiti ini..

p/s : aku ingin jadi diri aku sendiri..tapi aku terpaksa fikirkan hati dan perasaan orang lain..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...