ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Saturday, February 21, 2009


kenape??
kenapa terlalu sukar untuk dirimu memahami situasiku??
kenapa terlalu sukar untuk dirimu mengerti diriku??
kenapa terlalu sukar untuk dirimu menerima siapa aku??
kenapa semua ini berlaku antara kita??
kenapa harus aku lalui semua ini??
kenapa??
kenapa??

tiada yang dapat mengungkai persoalan ini..
namun aku berusaha mencari jawapan..
jawapan yang kukira belum pasti kebenarannya..
namun aku pasrah..
kerana aku tak bisa membiarkan semua ini berlalu tanpa kata..
aku harus menerima ketentuan ini..
walaupun hatiku memberontak.
inginkan kebenaran..

aku bingung..
aku buntu..
aku kehilangan arah tuju..
terkadang terlintas di benak fikiran mengapa semua ini terjadi..
mengapa harus ditimpakan keatas diriku..
sedangkan aku hanya insan kerdil..
yang mengharapkan kasih sayang sesama insan..
namun aku masih pasrah..
kerana aku tahu..
segalanya telah tersurat buatku..

syukur..
aku masih lagi punya fikiran yang waras..
untuk meneruskan kehidupan..
namun aku mohon padamu sayang..
fahamilah aku..
dan mengertilah siapa aku..
dan aku akan cuba untuk mengenal siapa kamu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...