ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Tuesday, February 16, 2010

.: aku kurang arif saat berbicara..jauh sekali untuk berdebat menyatakan pendapat..tapi demi pencarian ini..aku harus bangkit bersuara :.

gah..bunyi tajuknya..
semangat..sila datang..aku perlukanmu..
tunduk..sayu..
bagaimana harus aku bicarakan..
*sigh..

penat aku menyusun kata..
agar dia tidak kecewa..
aku sudah punya pengganti jiwa..
yang mencintai aku selamanya..

tapi aku harus berbicara..
melihatkan kebahagiaan mereka..aku harus akur..
undur diri adalah jalan terbaik..
dan buka pintu hati aku untuk insan lain..
yang sedia menerima aku seadanya..
aku harus..kerana aku juga ada hati dan perasaan..

maafkan aku sayang..
aku harus undur diri..dari menjadi batu penghalang..
antara kau dan dia..
kisah kita sudah berakhir..
kau sudah capai kebahagiaan yang kau cari..
izinkan aku mendapatkan kebahagiaan aku sendiri..
maafkan aku..
aku pohon izinmu sayang..
lepaskan aku..

semoga hubungan kita tidak akan putus..
walau antara kita sudah tiada cinta..
persahabatan kita akan kekal selamanya..
aku janji..dan harap kau juga begitu..

tunduk..sayu..
aku harus tampal senyuman di wajah..
dan mendongak senyum..
tapi hambar..

p/s : doakan aku..semoga kau dan dia bahagia..terima kasih Hafizan Hasan.

.ridzwan razif.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...