ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Tuesday, February 23, 2010

.: kalau sudah diri itu petualang, selamanya akan jadi petualang..persoalannya, tugasan kamu adalah menghancurkan akukah? :.

***********************************
aku tak mahu bicara..
sebelum kau cerita semua..
apa mahumu siapa dirinya..
tak betah bila ada yang lain..

***********************************

*sigh..
berat aku mahu pikul dugaan ini..
baru beberapa hari aku keluarkan senyuman ikhlas..
akhirnya diragut petualang yang entah mna asal usulnya..
ragut dan hilangkan..
rakus..
kini aku paksa diri aku..
senyum dengan sisa-sisa yang masih ada..
terasa amat pahit..kelat..masam..

entah dari lubang kubur mana keluarnya..
petualang yang rakus meragut senyum aku..
menyebarkan virus-virus yang hina..
demi menagih cinta yang tersangat rapuh untuk dia berpaut..
hina..petualang yang tersangat hina..
mungkin di hayat dulu, dia adalah seorang yang gagal..
dalam mencari cinta sendiri..
lantas hayat ini dijadikan satu landasan kemenangan..

*gelak..
*senyum..
*ketawa..

masih ada yang berhati busuk..
tega merosakkan kebahagiaan orang lain..
demi memuaskan diri sendiri..

kamu petualang..
tidak pernah yang bahagia apabila aku sengsara..
aku sumpah..tiada yang bahagia..
air mata aku adalah punca kesengsaraan kamu kelak..
kamu bermain jahat dengan orang yang salah..
silap pada tempatnya..
masanya..
dan orangnya..

*ketawa..

p/s : kamu boleh hina aku sepuas mungkin..tapi penghinaan yang kamu terima nanti akan lebih hebat..kamu boleh berbicara apa sahaja, tapi bukan pada sesiapa sahaja..

.ridzwan razif.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...