ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Sunday, January 03, 2010

.: alasan saya untuk awak :.

facebook.
tagged.
friendster.
blogspot.
online.
offline.
online.
offline.
comment.
status update.
group invited.
berkawan.
berhubung.
berborak.
bersembang.
bercerita.
berkongsi.
berdrama.
beronggeng.
berhibur.
bergelak ketawa.
bersuka ria.
suka duka.
suka lebih.
duka kurang.
kawan datang.
kawan pergi.
kekasih muncul.
kekasih pergi.
cinta goyah.
hubungan goyang.
couple break.
couple again.
cinta lagi.
gaduh lagi.
baik semula.
benci.
marah.
geram.
dengki.
dendam kesumat.
parah kembali.
pergi mampus.
bodoh.
bangang.
bengang.
hidup kucar kacir.
masa lari pecut.
kejar pancit.
ungkit.
tak puas hati.
minta maaf.
minta ampun.
sorry.
promise.
keluar dating.
hang out.
lepak kawan-kawan.
overnite lebam-lebam.
teh tarik.
putu piring.
nasi lemak ayam.
danau kota.
kampung baru.
ngeteh.
huhaa huhaa.
keluarga.

ada tak yang masih tertinggal dalam list.
ada tak masih yang kurang.
ada tak yang masih belum cukup?
owh ya. ada.

berak.
kencing.
mandi.
tidur.
pergi kelas.
balik kelas.
sampai rumah.
tertidur.
tak sedar.
tertinggal.
habis bateri.
message pending.
topup habis.
coverage tak ada.
hand phone buat hal.

apa lagi ya. sekejap saya ingatkan kembali. mungkin masih belum lengkap lagi.

dengar lagu.
tengok tv.
dengar radio.
tengok movie.
tengok blue.
baca buku.
dalam kelas.
study.
ada housemate.

agaknya sudah lengkap kan. biar saya double check. sekali lagi. (maka dengan pantas mouse rolling ke atas dan kemudian ke bawah semua.) dah lengkap dah. owhh. masih ada. pelupa betul.

akak call.
ayah call.
anak saudara call.

ok done kot. kottt. sorry saya agak pelupa orangnya. 90% saya ingat. 10% saya lupa. tetapi tetap 10% yang masih di cari. masih kekurangan yang dimaki. masih 10% yang ditagih. masih benda yang sama berulang. masih perkara serupa dilakonkan semula. ya memang saya tidak sempurna. memang saya tidak sempurna walau seinci pun. memang saya tidak melengkapi pun.saya akur.saya sedar.


saya ada awak.nasib baik saya ada awak.sebab hidup saya cukup lengkap bila awak ada.bersama awak adalah perkara terindah pernah saya ada.sebab awak MELENGKAPI hidup saya yang serba KEKURANGAN.

saya takut saya terlambat untuk ucapkan.izinkan saya ucapkannya sekarang. saya seorang yang pelupa. saya seorang yang kuat tidur. saya seorang yang ramai kawan. saya seorang yang suka bila bersama kawan-kawan. saya yang suka bila disamping ramai orang. saya yang suka habiskan masa dengan berhibur dan bercakap dengan kawan-kawan. saya ingin minta maaf. ribuan tak cukup. jutaan minta maaf. sangat-sangat berminta maaf. ingin sangat memohon ampun. kalau nak list apa salah tak cukup kot. sebab panjang berjela-jela. maafkan saya. dan untuk pengetahuan awak. bila bersama awak adalah perkara yang paling indah. bila disamping awak juga adalah yang paling gembira. dan bila ada dengan awak adalah kenangan yang paling indah.


.ridzwan razif.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...