ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Friday, September 03, 2010

| puasa dan kita |

hujan renyai-renyai kat luar. sejuk lah malam ni. plan nak sahur kat mamak. hujan lak. tak tahulah jadi ke tak nih. haih~ pagi kang bertolak pulang ke kampung. so aku sambung tidur dalam kereta je la. hohO~

tetiba aku teringat zaman puasa masa aku sem 1 dulu. seronok sangat. time tu la aku mula kenal ngan geng-geng aku sekarang nih. ikwan, amy, munie, syikin, acik, rafi, solok dan semua-semualah! thanx korang. ingat tak dulu kita selalu bukak pose ramai-ramai kan. paling best kita bukak pose kat KLCC. pergh! memang best giler time tu. aku ingat agi masa tu aku makan spaggetti pizza hut. huhu.pastu kebetulan besday acik, kita selebret sekali. suap suap. oh best sangat time tu. malam lak kita terawih main boling. aku tak ingat sangat tapi kalo tak silap memang selalu kita keluar main boling kan. bukan reti nak gi terawih kan. dalam seminggu entah bape kali kuar main boling lepas berbuka. kan? korang ingat tak? haih~ masa tu semua happening giler kan. yelah otak masih gila. semua single lagi time tu. seronok la berjalan. kan kan kan. then time nak balik raya, seronok. aku ingat lagi time tu muni ngan ikwan ke shikin. lupa. kita ramai-ramai tunggu diorang nak lambai-lambai. sedih kan masa tu. nak balik raya je padahal. hohO~ pastu semua pakat tukar-tukar kad raya. aku simpan smpai sekarang kad saya yg korang bagi tu tau. best sangat time tu. aku rindu giler time tu.

pastu masa kita tahun kedua lak. tak banyak beza pun. kita still bukak pose sama-sama kan. kadang-kadang kita bukak pose ramai-ramai kat luar. seronok. tapi dah kurangkan main boling. dah insaf katanya. boleh? hohO~ semua dah gigih ke terawih masa nih. kan. aku je yg duk tidur dalam bilik. hakhakhak. masa ni dah kurang sikit kad raya kan. semua design sendiri then upload kat facebook pastu tag semua orang. oh gila canggih sekarang kan. semua pakai online je. hebat dunia sekarang. shopping raya time ni best. semua gila shopping. lama giler pilih baju. kan?

tahun ketiga. sekarang lah. aku dah tak rasa best sangat kot. bukak puasa still ramai-ramai lagi. tapi tak selalu pun. kadang-kadang ada je yg tak der. dating la. bukak pose kat luar la. ngan kawan-kawan lain la. tapi still happening kan. kadang-kadang kita bukak pose kat luar. kadang-kadang kita hang out. tapi dah tak ada lepak-lepak lepas berbuka kan. semua pergi terawih. alhamdulillah. tapi lepas terawih kita tak lepak sangat kan. semua sibuk. wat assignment la, dating la, keluar la, malas la. haih~ bila terfikir balik sedih lak aku rasa. tapi nak wat camner kan. kita ada tanggungjawab masing-masing. tadi last kita bukak pose ramai-ramai. pasni kita mungkin dah berjauhan kan. dah tahun akhir dah pun. tak der dah bukak pose ramai-ramai. aku mesti rindukan saat ni nanti. seriously! dan plan sahur bersama kawan-kawan hari ni macam terpaksa dibatalkan je. sedihnyer.

dan tadi aku tak sempat nak lambai-lambai syikin dan amy yg pulang ke kampung. sedih! selamat hari raya aidilfitri kawan!

hujan makin lebat.

okay. cukup. sebelum meleleh leleh air mata kerinduan nanti. hakhakhak.

barang-barang sudah siap dipacking. baju raya selamat berada dalam beg. lepas subuh kang insyaAllah bertolak ke kampung. ah tak sabarnya.

puasa terakhir di UPM. dan semoga semua kenangan yg tercipta akan kekal selamanya.
kawan-kawan, jangan lupakan kenangan kita okay!

notaHujungKaki : masih adakah puasa untuk kita semua di tahun akan datang?

1 comment:

Anonymous said...

mcm karangan jerk..kih3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...