ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Saturday, August 22, 2009

:: sahlan wasahlan ya Ramadhan.. ::



"Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.


Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita
bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah
Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat."


thus..aku mohd ridzwan mohd razif menyusun sepuluh jari memohon seribu kemaafan daripada semua yg mengenali diri nie..aku sedar aku byk wat salah kat korang sumer..aku bukan manusia yg sgt perfect..bukan yg sgt sempurna kejadian..aku hanya manusia biasa..yg kdg alpa dgn nafsu..maafkan aku..semoga Ramadhan kali ini membawa sejuta makna buat kita semua..insyaAllah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...