ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Friday, June 18, 2010

| aku, kau dan dia |

okay Jumaat datang lagi.jom kita jerit teriak hoooray! yes esok cuti lagi.boleh berehat tido semahu-mahunya sampai lebam.hebat!
-
-
-
-
-
hidup tak selalunya indah.tak selalunya manis kan.siapa setuju jom kita ronggeng beramai-ramai.boleh? okay sila percaya hidup ini ada cabarannya yg tersendiri.kadang-kadang kita kuat untuk harungi semua cabaran dan kadang-kadang kita terlalu lemah untuk bangkit semula.kita sendiri yg menentukan siapa kita dan apa haluan kita.itulah kehidupan.cabaran membuatkan kita semakin matang dalam mengemudi arus kehidupan kita sendiri.pengalaman masa lalu menjadikan kita lebih berfikiran waras.itulah kehidupan.seringkali diuji.kejayaan atau kegagalan dalam menempuh ujian itu adalah satu anugerah yang tiada tolok bandingnya.

ya.sila jangan buat andaian aku bertukar kerjaya sebagai kaunselor.haha.bukan apa, terkadang kotak fikiran selalu didatangi satu perasaan inginkan kebebasan tanpa ada yang menghalang.inginkan kebahagiaan tanpa perlu meratap merayu.tapi semua itu bukan mudah.perlukan kesabaran.perlukan ketahanan.bukan semudah a b c.bila terkenangkan semua peristiwa yang membuatkan kita gembira, seringkali perasaan sedih dan sayu menjengah pintu hati.mengetuk-ngetuk hingga memaksa titis-titis jernih mengalir.deras dan berterusan.namun apa daya, kenangan akan tetap jadi kenangan.pedih.siapa aku untuk diberi kebahagiaan yang berterusan.siapa aku untuk perolehi kemenangan dalam perjuangan yang belum tentu.perjuangan yang menyimpang dari landasan sebenar.dan siapa aku untuk salahkan takdir?
-
-
-
-
-
diam.kaku.sayu.aku tetap aku.perubahan tidak akan berlaku selagi aku tetap aku.


notaHujungKaki : semakin lama semakin banyak perkara yang buat aku sakit.hanya mampu mendengar dan mendoakan yang terbaik.tidak! aku tidaklah sekejam itu untuk bertindak diluar batasan kerana kebahagiaan dia adalah kebahagiaan aku.sumpah! biarlah.aku percaya hidup ini adil.

riez : bahagia dengan hidup sekarang.cuma kadang-kadang cemburukan kebahagiaan orang lain.what a loser!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...