ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Friday, June 18, 2010

| kelebihan aku? |

pernah tak terlintas kat benak fikiran korang tu, apa kelebihan yg korang boleh banggakan.kelebihan yang agak-agak kalo masok contest leh la dapat hadiah utama.waa.gila kagum aku.ha lebih kurang camtu la jugak.eh eh bukan kelebihan dari segi fizikal ya.bukan kelebihan memandu 10 jam tanpa henti, menari sambil makan maggi, merekacipta alat permainan abad 50 atau apa-apa pon.maksud aku kelebihan dari segi dalaman kau.ketahanan emosi.kekuatan fikiran.ha.mendalam tu.

bagi aku.satu je yg aku banggakan.kelebihan memaafkan dan bersabar.walau apa pon yang orang dah buat kat aku, aku masih senyum.biarlah.aku maafkan je.sabar kan separuh dari iman.mujurlah Tuhan tak tarik balik nikmat kesabaran yg Dia kurniakan pada aku.kalau tak, tak tahulah apa yang jadi.haha.aku masih boleh senyum lepas peristiwa yang menyedihkan menimpa aku.aku pegang pada prinsip 'biar orang buat kita jangan kita buat orang'.aku sangat bersyukur kelebihan ni ada pada aku.mungkin sebab aku memang berasal dari keluarga yg selalu ada masalah dan semua tu mengajar aku erti memaafkan dan bersabar.betullah kata orang, Tuhan turunkan ujian beserta hikmahnya dan Tuhan tak akan turunkan ujian jika hambaNya tak mampu untuk hadapinya.betul betul betul.aku harus kuat sebab aku mampu harunginya!

notaHujungKaki : eh kadang-kadang aku maki je orang seteruk-teruknya sampai merahlah muka dia.haha.masa tu syaitan hebat sangat kot digodanya aku sebaik mungkin.hoh! syaitan betol~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...