ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Monday, May 03, 2010

| hari pertama berkemeja segak - praktikal bermula |

kadangkala sesuatu yang menyeronokkan tidak bermula dengan keseronokkan.
oh adakah aku mula merapu tergaru-garu sendiri.
tidak.

semalam adalah hari pertama aku praktikal.memang sangat mengujakan dan menyeronokkan. (mungkin).eh aku bangun seawal jam 6 pagi.mengalahkan bangun di pagi raya. oh aku sudah membayangkan ketupat dan nasi himpit beserta kuah kacang dan rendang daging air tangan bonda tercinta.hohO~ pengalaman pertama hari ini, sesat mencari pintu masuk ke bangunan MBSA. berpeluh-peluh pusing seluruh bangunan macam baru lepas lari marathon bergilir-gilir 3 round. malu dan malu dan sangat malu oke~ jumpa pintu masuk, terus melangkah penuh yakin dan tampal senyuman plastik di wajah dan keluarkan wajah paling kacak untuk memengsankan semua staf yang ada. oh muntah hijau lagi.

betul kata orang.seminggu awal praktikal ni selalunya takder keje sangat. just duduk je borak-borak dan biasakan diri dengan persekitaran pejabat.hoho~ minggu suaikenal sangat lah kan.membayangkan diri di minggu perkasa putra sambil bersenam seni. hari yang sempurna dimulakan dengan taklimat ringkas.takder la taklimat sangat pun, just borak2 biasa je dengan penyelia kitorang. kemudian dibawa berkenalan dengan staf-staf yang ada.terasa macam pelajar yang buat lawatan sambil buat muka comel ala-ala shin chan.hohO~


tugasan hari pertama :
1) jalan lenggang kangkung hingga ke tingkat bawah untuk mengambil surat dalm box.
dan aku terasa sangat berlagak berpakaian segak dan semak (baca : smart) macam orang kerja gaji ribu riban.eh eh.

2) membangunkan pelan tapak untuk projek jabatan ni.huhu.aku guna photoshop ok! dan staf sini present kat pengarah.oh.bangga tau x?!

3) menunggu waktu untuk punch out! serius bosan duduk tanpa buat pape nih!

aaa..mengantuk yang amat.seperti mahu guling-guling dan berteriak sakan dalam bilik.aku tidur tersangat awal semalam ok! huhuhu..

cotcetcotcet : hari ini bermula lagi. praktikal oh praktikal..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...