ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Wednesday, July 07, 2010

| demi persahabatan, ucapkanlah maaf |

sorry seems to be the hardest word.
best giler babeng la lagu ni. aku suka sangat. tapi point yang aku cuba utk smpaikan kat sini adalah nilai ucapan "maaf itu sendiri". kawan baik aku pernah cakap maaf itu boleh membuatkan hati orang yg tengah panas membara marah kat kita jadi sejuk cair meleleh-leleh. the power of asking an apologize. gitu la katanya. dalam diam aku setuju dengan apa yang dia kata.

memang bagi aku, maaf adalah satu ucapan yang terlalu sukar untuk aku ungkapkan. terutama bila pergaduhan yg berlaku adalah bukan dari silap aku sendiri. sampai janggut panjang ke kaki pun aku tak akan mintak maaf. mak kata aku ni sangat keras kepala. memang kepala aku keras pun. haha. susah sangat aku nak say sorry. mungkin sebab ego aku tinggi sangat kot. lantak lah. sehinggalah akhirnya ego aku tu menyebabkan aku gaduh dengan kawan baik aku dulu. last-last aku kehilangan dia. dia ambik keputusan putus kawan dengan aku padahal bukan salah aku pun. mangkuk hayun betul!!!! eh. hohO~ bila ada kawan aku yg sedarkan aku pasal kuasa meminta maaf ni, aku dah sedar sikit. apa-apa pun, minta je maaf. settle. kadang-kadang kita kena jaga hati orang demi persahabatan terus berkekalan. amin. wah gitu skema ayat aku.

kredit to encik google.

begitu mahal perkataan "maaf". lebih mahal dari perkataan "cinta". betul. tak tipu. cuba kau gaduh dengan kawan-kawan, then kau minta maaf dengan rela hati. sure semuanya settle. insyaAllah.

notaHujungKaki : entry agak skema. apa kes. boleh jadi kaunselor barangkali..hohO~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...