ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Saturday, July 24, 2010

| pendedahan ekslusif - anak ikan kesayangan aku |

ikan kekek mak iloi-iloi..
ikan gelama mak ilai-ilai..
hohO~ entah betul ke tak lirik tu. bantai sesedap rasa jer. lantak. well ni aku nak habaq tentang binatang peliharaan aku. anak ikan u ols~ eh eh bukan anak ikan yg tut tut tu lah. ayo..tak kuasa nak bela anak ikan tu, belanja tggi tu. haha. ni anak ikan betul la. tapi bukan la ikan kekek or ikan gelama tu. ikan bilis pun bukan okay. ni namanya ikan laga. kat tempat aku panggil ikan skila. huhu.



hah. cantik tak anak ikan aku. eh bukan anak kot. entah la. lupa nak tanya umur dia bape. nanti aku tanya okay. cantik kan kaler dia. biru tu. tenang mata memandang. campur lak dengan rumpai kaler hijau. jadi la kaler tadika kemas. boleh?


sejak ada ikan ni. aku rasa tenang sangat. sebab seronok tengok ikan tu berenang-renang. comel. mendamaikan sangat. bila penat mengadap lappy, aku tengok ikan. best. bagi makan. pastu bila dia kembangkan ekor dia, cantik sangat. tapi kadang-kadang ada semut-semut kacau ikan aku. sakit ati aku. diorang nak makan makanan ikan aku tu. last-last mati lemas dalam air. harharhar. gelakkan dia. aku mesti bagi ikan aku makan at least 3 kali sehari. kuat betul ikan ni makan. macam aku jugak. jangan kau mati kekenyangan dah la. hohO~



roomate aku pon beli ikan yg sama. tapi kaler merah. cantik gak. tapi taknak la amek pic dia. hohO~ jeles lak anak ikan aku ni nanti. kang majok tak nak makan, aku lak yg kena makan makanan dia tu. boleh? insyaAllah aku akan jaga ikan ni sampai bila-bila. sebab cantik sangat. aku suka. lagipun ikan ni banyak bantu aku bersabar sebab bila aku marah, mesti aku tengok ikan tu. perlahan-lahan marah aku sejuk balik. thanx anak ikan ku. hohO~

kadang-kadang aku menakal jugak. saje je letak cermin kat tepi balang ikan tu. pastu bila dia nampak bayang-bayang dia sendiri, dia akan kembangkan ekor dia. siap sedia nak berlaga. harharhar. gelakkan dia jom. tipah tertipu. tu bayang kau lah! haha.

hah. sape nak rasa tenang, aku sarankan bela la ikan. best taw!

notaHujungKaki : baru lepas cuci balang ikan tu. bersih!

2 comments:

amy said...

taik lah ko... xnak bg can kat ikan aku jadi glemer la tu.. haha..

R.I.E.Z said...

eh eh.
ade ko upenyer.
silent reader blog aku yer..
huhuhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...