ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Monday, April 12, 2010

.: aku malu kau adalah manusia! :.

harian metro..
isnin 12 april 2010..

satu jer aku ucapkan..tahniah! anda sebagai MANUSIA yang rela hati melakukannya adalah manusia terbaik..terima kasih kerana membunuh jasad lemah itu..terima kasih kerana menempah bala..terima kasih kerana membuatkan masyarakat menyumpah anda..hadiah lumayan menanti..sila tunggu dan lihat..terima kasih!

kenapa terlalu banyak kes buang bayi lately? adakah satu trend masa kini? manusia oh manusia..aku bukanlah manusia yang sempurna..yang suci dari dosa-dosa ni..tapi aku ada perasaan sayang, perasaan kasihan sebagaimana selayaknya manusia..kemana perginya perasaan keibuan dikalangan wanita-wanita yang begitu tega membuang bayi sendiri..darah daging sendiri..aku kekadang tertanya..mereka yang membuang bayi ni dulu memang tak g sekolah ke..mak bapak jenis yang terlalu miskin ke sampaikan tak mampu nak hantar ke sekolah..takder siapa ke yang sudi mengajar ilmu agama untuk mereka-mereka ni..bukan hanya kaum hawa..tapi si jantan-jantan jongos pon sama je..okeylah, fine..ketepikan soal godaan hawa nafsu..sebab manusia ni memang kuat nafsu kan..persoalannya, kenapa dibuang bayi itu?? kalau betul taknak jaga, then hantar ke pusat kebajikan..izinkan bayi itu hidup..ramai yang inginkan bayi..dan ramai yang buang bayi..kenapa yang diberi anugerah mengandung begitu tergamak membuang bayi sendiri..
---
---
---
cukup edisi sopan santun..
terus ke edisi mulut lancang..
---
---
sialan punyer manusia..kenapa dibuang bayi yang langsung tak berdosa tu? kenapa x izinkan bayi tu hidup? kau sorang je yang nk hidup? kau sorang je yang nak hirup udara bumi Allah ni? ooo..masa memantat (maaf, aku terlalu emosi kala ini), korang x ingat dosa pahala, x ingat halal haram..x ingat malu..bila dah terbongkang beranak, korang buang anak tu..manusia jenis apa korang ni ha?? binatang lebih mulia taraf dari korang tawu tak? aku tak tahu la apa nak jadi ngan manusia camni..hidup menyusahkan orang..buanglah la lagi anak tu..beranak la lagi selagi korang mampu beranak..memantat la lagi selagi korang mampu..esok lusa bila dah terima balasannya, korang tawu la tinggi ke rendah langit nie..aku yakin masa tu bayi-bayi yang korang buang dulu pasti gelakkan korang..padan muka! eeiikalau lah aku tawu sape yang buang anak tu, aku nak malukan dia satu kampung..biar dia tawu..kalau dapat pijak kepala ngn perut tu sampai lumat pon ok gak..tak pon lenyek je bawah lori..biar terburai isi perut tu sume! bengong!!

sedih..sebak..
manusia oh manusia..
tak malukah kau mengaku kau manusia..

p/s : maaf..ayat berbaur cacian dan lucah..emosi sangat tak stabil..geram!

.ridzwan razif.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...