ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Sunday, April 25, 2010

| segmen serius - kisah pemungkir janji |

perhatian.
pesanan dari penaja.
entri ini adalah bernada serius.
sebarang gelak ketawa dihentikan buat sementara waktu.
terima kasih.

janji.
mudah kan org buat janji.
aku sayang padamu selamanya.
oh.
semudah abc, alif ba ta, 123.
cukup mudah!
aku janji kau tetap aku sayang walaupun aku ada dia.
aku janji aku tak akan pernah abaikan kau walaupun aku dan dia kembali berkawan.
oh.
what the fuck!
marilah kita sama-sama bina hidup.
jom kita merancang masa depan kita bersama.

tetiba rasa jijik sebab bersetuju untuk berjanji bersama.
kan?
itulah manusia.
mudah sangat tabur janji.
tabur harapan palsu.
permainkan perasaan orang lain.
manusia oh manusia.

aku pelik.
kenapa berjanji kalau tak sanggup tepati.
kau ingat janji itu satu permainan?
main masak-masak barangkali?
main pondok-pondok ke?
damn!

macam mana kalau dia tuntut apa yg kau dah janji?
macam mana kalau janji itu menghantui kau?
macam mana kalau sebab janji itu hidup kau tak bahagia?
kau sanggup?

tunggu dan lihat.

*janji yang dihighlightkan adalah contoh sahaja*

riez : tersentap dengan perjanjian bodoh yang pernah dijalinkan bersama.terlanjur berjanji, beranilah tanggung.semua janji kau akan aku tuntut.walau nyawa aku jd korban.kau pernah menangis dan kau akan terus menangis.ini janji aku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...