ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Friday, April 16, 2010

| kejayaan - kayu ukur untuk aku teruskan persahabatan |

hujan mencurah di luar sana..
dan aku di ruang kamar..
termenung sendirian..
kosong..
seakan hilang pemikiran..
kewarasan..
entah mengapa..
perasaan bagaikan menjauh..
pergi meninggalkan aku..
sendirian..
tanpa teman..

sudah berbagai halangan aku tempuhi..
cabaran-cabaran sudah aku renangi..
ujian demi ujian aku jalani..
dan berusaha menjadi terbaik..
memberi kesenangan untuk semua..
memudahkan urusan orang lain barangkali..

berjayakah aku?
bahagiakah semua orang yang berada disekeliling aku?

biarpun aku terpaksa menderita..
menelan semua duri yang timbul..
aku gembira andainya kalian gembira..

p/s : derita ini harus aku tanggung seorang diri..kerana tiada siapa pun yang akan memahami apa yang sedang berlaku..tiada!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...