ouch!

maafkanlah mereka. bukan memberi maksud anda mengalah dan mereka menang. tapi cukuplah sekadar memberi petunjuk betapa rendahnya ego anda jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu sendiri.

Thursday, April 15, 2010

.: apabila iblis menguasai pemikiran - masih wujudkah sifat kemanusiaan :.

sedih..
sayu bila terbaca berita hari ini..
harian metro..
15 april 2010..

benarkah manusia hari ini dikuasai oleh iblis?
atau mungkin lebih elok jika aku samakan dengan syaitan petualang neraka..
atau mungkin dengan nada yang lebih sopan, manusia berhati binatang..
tapi binatang tahu sayangkan anak..
manusia berhati apa sebenarnya lebih sesuai?
musykil...
*sigh..

ya! semua ini berlaku di Malaysia..negara yang terkenal dengan aman damai dan masyarakat yang hidup harmoni..itu dulu..tapi sekarang? buang anak..dera anak..bunuh sana sini..rompakan sana sini..apa sebenarnya yang sedang berlaku..apa sebenarnya cuba disampaikan..adakah negara kita sudah hilang keharmoniaan, kedamaian dan keamanan yang kita banggakan dulu? lately berita dera dan buang anak sangat berleluasa..kenapa?? siapa yang boleh aku tujukan persoalan ini dan daripada siapa harus aku dapatkan jawapan yang benar?
aku buntu..
sedih..
sayu..

bilakah semua ini akan berakhir..
bilakah mereka-mereka yang berhati iblis ini mahu berubah..
sampai bila-bila pun persoalan ini tidak mampu dijawab..
adakah sampai ke hujung dunia..
atau mungkin sampai hati sendiri puas..
Nauzubillah...

p/s : pelik manusia zaman sekarang..dah dpt anak, dibuang dan didera..tapi bila takder anak, mak haih dia punya ikhtiar..sanggup berabis! pelik3...

.ridzwan razif.

3 comments:

äþèéž™ said...

maaf kalau ada yang tidak selesa. rasanya gagal untuk kawal emosi.

memang bangang giler manusia yang suka dera zuriat sendiri sampai mati. tu belum lagi kes buang bayi. pelik, masa nak buat tak fikir pulak. bila dah jadi mula rasa beban. ke anak tu memang dikandung penat-penat dan bertarung nyawa melahirkan untuk dibuat punching bag je? binatang pon pandai sayang anak oi. kot kalau ader pon binatang yang kononnya makan anak, maka layak lah orang disamakan dengan binatang!!!!

äþèéž™ said...
This comment has been removed by the author.
R.I.E.Z said...

sokong!!

sedangkan anak adalah anugerah paling bernilai kurniaan Illahi..bila dapat hadiah besday, bukan main lagi die pnyer simpan..siap belikan almari khas utk hadiah2 tu..tapi bila dapat anak, ade ke patut didera smpai mati budak tuh! bengongggggggggggg.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...